Blogarchívum

2010. jún. 29.

TK/TK098 - nincs túl közel, nem túl szép, de meg volt

Feltünt egy furcsaság. A tegerparton igen kevés túristát láttunk. Néhány babakocsi-tologatós pártól eltekintve, szinte üres volt napközben a part. Azt tudtuk, hogy az igazi szezon július közepétől augusztus végéig tart. Ekkor az szoba árak konkrétan megduplázódnak a június elejeiekhez képest. De még az előszezont is figyelembe véve, egyszerűen kevés embert láttunk.
Aztán megtaláltuk a népeket.
Úgy tűnik, hogy Korzikára jellemzően nem tengerparti nyaralni mennek az emberek, hanem a sziget belsejében barangolni.
Ott egyrészt a magasság miatt kelelmesebb az idő, másrészt tele van a középső rész gyönyörű vízesésekkel, tengerszemekkel, patakokkal, ahol nagyokat lehet fürödni, búvárkodni, raftingolni.

A hegyig jó sokat kocsiztunk, de így volt jó. A tengerparttól távolodva szinte bükki/mátrai a környék, úgyhogy nagyon szép.

Előzőleg a térképen megnéztük, hogy egy kellemesnek tűnő helyi ösvényen a közeli faluból el lehet érni a hegyet. De a GoogleEarth műhold képén láttam, hogy valamiféle földút is kanyarog a csúcsig. Úgyhogy kipróbáltuk.
Mondjuk néhány melegebb helyzet volt (nagyobb kövek az úton, mélyen kijárt keréknyomok stb), de végül fél óra alatt felértünk a tető 500m-es közelébe.
Onnan gyalog mentünk tovább.

A csúcs semmi extra. Elég kopár és tele van kecske bogyóval.
Viszont 30m után újra próbálkoztam a felsőbb sávokon, és SSB-n.
21megán az első QSO TT8FC-vel, egy csádi állomással volt (55/53 riport). Mint Ottó segítségével megtudtam, egy igazi misszionáriussal beszéltem olyan 3700km-ről. Kicsit sértődést éreztem a végén a hangjában. Ez annak lehetett a következménye, hogy -megvallom őszintén- fogalmam sem volt, hogy a TT prefix hova tartozik, így szerintem nem érezhette az elvárt lelkesedést a hangomon.

Odafelé csak átrobogtunk (rengeteg volt a túrista), de visszafelé meg is álltunk az 1218m magasan levő Col de Bavella hágónál. Azért olyan népszerű a hely, mert itt megy keresztül a GR20-as túristasztráda. Jópofa kis éttermekkel van tele a környék, úgyhogy kellemes kis helynek tünt.