Blogarchívum

2010. jún. 27.

Első csúcs: TK/TK-137

Mivel a sziget dél-keleti részén foglaltunk szállást, első csúcsként a városka, Solenzara saját hegyére, a Monte Santura mentünk fel.
Korzikai viszonylatban csak egy dombról van szó (599m) viszont mivel a sziklás sziget új terepnek számított, amolyan ismerkedésnek szántam.

Végülis kellemes meglepetés volt. A csúcsra jelölt túrista út vezetett olyan pilises környezetben. Erdős a terület, de aztán -gondolom a magasság miatt- kissé bozótossá vált.









A csúcs maga sziklás, szinte teljesen tele kisméretű fákkal és bokrokkal. Viszont a kilátás nagyon szép volt.











Mivel a nap elég erősen sütött, behúzódtam az árnyékba, míg Zsuzsi inkább süttette a hasát a sziklákon











A felszerelés a szokásos, kipróbált volt, amit azért egy kicsit felkészítettem az útra.
A 10m-es kínai "üvegszálas" bot legalsó tagját egy picit megerősítettem. Öntapadós üvegszál szövettel tekertem körbe, amit aztán szövetes bélelésű, erősként hirdetett, fekete Tessa ragasztószalaggal borítottam. Ez -gondoltam- kibírja még azt is, ha közepes szélben csak ennek a tagnak az alját tudom majd valami sziklához rögzíteni.





A sugárzó 7m körüli 1,5-ös s+z kábel volt banándugóval a végén, ami így -a bot tetejétől rögzítve- olyan 3m magasságban végződött. A 4db, hozzávetőlegesen 7,3m hosszú  ellensúly ott csatlakozott rá és ha ezeket olyan 1m magasságban valami növényhez, tárgyhoz tudom rögzíten, kb. 20 fokos szögben indulnak el lefelé.
Ez a konstrukció hangoló nélkül működik az általam kedvelt 30m-en. Készítettem még egy közel 3,2m-es, banán hüvely/dugó végű drótdarabot is, amivel meghosszabbítva a sugárzót -az ellensúlyok változtatása nélkül- 40m-en is hangoló nélküli üzemmódot tesz lehetővé.





A hétvége miatt meglehetős számban voltak állomások 30m-en (mintha kezdene egyre népszerűbb lenni). Aztán jött a 40m, ahol 4 sota állomással is sikerült a S2S QSO. HA3HK Zoli ND003-ról kifejezetten meglepetés volt. Nem tudom, hogy milyen teljesítménnyel adott, de 449/559 riportot váltottunk.

Azért elvittem magammal a kis hangolót is, hátha használhatók lesznek a felsőbb sávok is. Mivel könnyűre sikeredett a nap, néhány sms váltással HA5OT Ottóval és HA5CQZ Zolival naplementére szerveztünk egy "majdnemsósvizesvertikálos" próbát (Ottó felszaladt KM012-re egyet aktiválni is), ami végülis igen jól sikerült.
A kikötő mólójának a vége szinte kínálta magát, hogy oda települjek. Így az ellensúlyok a hullámtörő sziklákon, a víz felett végződhettek, a kiülős pad pedig még kényelmessé is tette az egészet.
Belehallgatóztam a sávokba és nagy hevesen 21MHz-en próbálkoztunk is egyet.
Teljes sikerrel. Ottó és Zoli az elején szinte tökéletes érthetőséggel, ám minimális térerővel jött (51/51). Aztán csatlakozott HA5TI Pista is (56/54). Mivel a nap kezdett lebukni, a terjedés is el-el tünedezett, így elnéztem 18MHz-re, szabad helyet keresni. Sajnos mire visszatértem 21MHz-re, már beszélni nem tudtunk egymással. Bár egész jól hallottam HA5LV Viktort, de hiába kiabáltam. Sajnos aznapra ennyire futotta a terjedésből, viszont beigazolódott, hogy érdemes próbálkozni SSB-n a rövidebb hullámhosszokon is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése